Rekrutacja pracowników. Dlaczego warto zatrudnić agencję pośrednictwa pracy?
Istnieją różne sposoby na znalezienie personelu. Przeważnie przedsiębiorcy korzystają z różnych stron internetowych, specjalistycznych mediów drukowanych, reklam telewizyjnych i radiowych, zamieszczając oferty pracy. Kosztuje to dużo pieniędzy, a często nie daję oczekiwanego rezultatu. Dużo pewniejszym środkiem jest skorzystanie ze specjalistycznej agencji pośrednictwa pracy.
Czym jest outsourcing rekrutacyjny?
Wybór personelu wysokiego szczebla zajmuje dużo czasu rekruterowi. Dużo wysiłku wymaga wyszukiwanie i analiza profili CV na stronach internetowych, wybór kandydatów i przeprowadzanie wywiadów telefonicznych. Ponadto dostęp do baz danych wnioskodawców i zamieszczanie ogłoszeń o naborze odbywa się na zasadzie odpłatności. Dzięki temu trudno jest znaleźć odpowiednią osobę. Często kandydaci są rekomendowani przez agencje zatrudnienia, należy jednak pamiętać, że ich zadaniem jest znalezienie pracy dla kandydata, a nie wybór potrzebnego pracownika.
Wiele firm zleca rekrutację agencjom rekrutacyjnym lub przynajmniej korzysta z ich pomocy.
Zalety korzystania z usług agencji
Agencje zatrudnienia korzystają z własnej bazy danych kandydatów, wszystkich miejsc pracy i specjalistycznych publikacji drukowanych. Wykorzystują najlepsze metody wyszukiwania kandydatów i wiedzą, jak je skuteczniej stosować. Osoby rekrutujące wiedzą, gdzie i jak szukać, jak poprawnie zgłosić wolne miejsce dla kandydatów. Połączenie skutecznych metod wyszukiwania i prawidłowego opisu wakatu przyczynia się do wysokiej jakości wyboru specjalisty dla firmy klienta. Agencje zatrudnienia dokonują wstępnej selekcji kandydatów, oszczędzając w ten sposób zasoby ludzkie i czasowe klienta na znalezienie osób,
Główną zaletą współpracy z agencją rekrutacyjną jest oszczędność czasu pieniędzy. Nawet w czasach kryzysu zapotrzebowanie na personel rośnie, a wśród wysoce wyspecjalizowanych specjalistów brakuje pracowników. Pracownicy agencji będą na bieżąco śledzić wyspecjalizowane rynki, a także mogą zorientować się, co dzieje się na rynku dla „zespołów rekrutujących”. Często agencje rekrutacyjne wiedzą wszystko o obserwowanych pracownikach. Wiedzą gdzie on jest i jak się do niego zwrócić. Znają jego oczekiwania co do poziomu wynagrodzenia, oczekiwania zawodowe, istniejące umiejętności zawodowe i obecne trudności z zatrudnieniem. Niekiedy pracownik ma tak wysokie kwalifikacje, że nie zajmuje się szukaniem pracy w pełnym wymiarze godzin. W takim przypadku praca agencji, to jedyna droga dotarcia do pracownika.
Duże firmy inwestują dużo czasu i pieniędzy w rozwój i inwestowanie w marketingową i pracowniczą markę, ale wiele małych i średnich firm, nie ma takich zasobów. Jeśli mądrze wybierzesz swoją agencję, mogą dać potencjalnym kandydatom prawdziwy obraz twojej firmy. Wykorzystanie agencji rekrutacyjnej jako bufora pomoże pozbyć się wielu negatywnych aspektów przyciągania pracowników w teraźniejszości i przyszłości. Jeśli twoja firma nie jest znana na rynku, to rekomendacja od agencji pośrednictwa pracy, może pomóc wysokokwalifikowanemu pracownikowi, podjąć decyzję o podpisaniu umowy właśnie z tobą.
Zostaw komentarz