Jak zostać Wirtualnym Stylistą: Umiejętności zawodowe i obowiązki

Nie jest żadną tajemnicą, że zakupy online rosną. Dział Handlowy szacuje, że w listopadzie 2019 roku sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 4,4% w skali roku. I choć zakupy w sieci mają swoje zalety, to nie ułatwia to zorientowania się, co kupić, gdy nie jesteś pewien, czy lepiej wyglądasz w kolorze fioletowym czy czerwonym.

Ponieważ coraz więcej osób robi zakupy przez Internet, stało się bardziej komfortowe robienie innych rzeczy przez Internet. Na myśl przychodzi kupno samochodu i zakupy na ubezpieczenie. Tak samo jak zatrudnienie wirtualnego stylisty. Ci eksperci ds. mody pomagają ludziom wyglądać i czuć się najlepiej w ubraniach dobranych tak, aby uzupełniały ich styl i pasowały do ich gustów.

Niezależnie od tego, czy uwielbiasz modę, czy też lubisz pomagać ludziom znaleźć swój styl, praca wirtualnego stylisty może być dla Ciebie. Z mnóstwem firm oferujących tę usługę i dużą elastycznością, mamy podział na to, jak możesz rozkoszować się swoją miłością do mody - i dostać za nią wynagrodzenie!

Co to jest Wirtualny Stylista?

Wirtualny stylista nazywany jest także wirtualnym stylistą osobistym, wirtualnym stylistą mody, wirtualnym stylistą garderoby lub stylistą mody cyfrowej. Jednak bez względu na to, jak to nazwiesz, wszyscy robią to samo. Wirtualny stylista pomaga klientom określić ich "osobisty styl". Styliści realizują ten cel poprzez dobór ubrań i akcesoriów, które schlebiają klientowi, dopasowują się do jego budżetu i gustu.

Co robi Wirtualny Stylista?

Praca jako wirtualny stylista jest pod pewnymi względami taka sama jak praca jako stylista indywidualny. Stylista pracuje z klientami, aby znaleźć ubranie, które schlebia ich ciału i sprawia, że klientka czuje się komfortowo. W zależności od celów klienta, stylistka może pomóc mu zaprojektować profesjonalną garderobę, wybrać przedmioty na specjalne okazje lub pomóc mu określić i udoskonalić jego osobisty "wygląd".

Styliści niekoniecznie mówią: "Załóż to". Zamiast tego styliści zbierają "lookbooki" dla swoich klientów, a następnie tworzą lookbook z różnymi propozycjami garderoby. Może to być seria mixów i dopasowanych ubrań lub seria całych strojów. Niektóre firmy wolą jednak wysyłać kompletne stroje do klientów. W ten sposób klientka może przymierzyć różne elementy i przekazać informację zwrotną styliście, dzięki czemu kolejny strój będzie lepiej pasował.

Praca w charakterze wirtualnego stylisty oznacza prawdopodobnie, że nigdy nie spotkasz się z klientem osobiście. Aby pomóc w stworzeniu jak najlepszego wyglądu, mimo że nigdy w życiu nie spotkali się z klientem, wielu stylistów korzysta z kilku narzędzi online, które pomagają im lepiej zrozumieć potrzeby stylistyczne ich klientów.

Na przykład, większość wirtualnych stylistów ma swoich klientów wypełnić obszerny kwestionariusz, aby pomóc im zrozumieć, co klient chce i potrzebuje. Pytania mogą być skierowane do klienta, aby opisał jego obecny styl, jakiego stylu nie lubi i co ma nadzieję, że stylista może dla niego osiągnąć. Kwestionariusz może również zawierać zdjęcia różnych wyglądów lub stylów, dzięki czemu stylista będzie mógł lepiej zorientować się, co jest atrakcyjne dla klienta (a co nie).

Po wypełnieniu kwestionariusza, stylista zabiera się do pracy, tworząc różne propozycje stylu. Te sugestie są następnie dzielone z klientem. Klient przekazuje informacje zwrotne, a stylista dostosowuje je, dopóki klient nie będzie zadowolony z jego wyborów.

Jakich umiejętności potrzebuje wirtualny stylista?

Oczywiście, bycie wirtualnym stylistą wymaga poważnego zainteresowania modą. Jednak bycie wirtualnym stylistą to coś więcej, niż tylko kochanie najnowszych trendów.

Umiejętności słuchania

Odnoszący sukcesy wirtualny stylista potrzebuje doskonałej umiejętności słuchania, aby zrozumieć klienta oraz jego pragnienia i pragnienia. Sugerowanie najnowszych trendów w modzie nie idzie dobrze klientowi, który wyraźnie zaznaczył, że preferuje klasyczny wygląd. Podobnie, klientka, która mówi, że nie czuje się komfortowo w odsłanianiu ubrań, prawdopodobnie nie doceni Twojej propozycji czystych, pozbawionych rękawów topów.

Umiejętności komunikacyjne

Równie ważne jest posiadanie doskonałych umiejętności komunikacyjnych. Jeśli proponujesz koszulę z paskami, Twój klient może nie zrozumieć, dlaczego ją wybrałeś (zwłaszcza jeśli nie lubi wzorzystych ubrań). Wyjaśnienie, dlaczego wybrałeś tę koszulę z paskami (paski sprawiają, że wyglądasz na wyższą, zwracasz uwagę z dala od swoich bioder, tak jak sobie tego życzyłeś) może pomóc klientowi zrozumieć twój wybór i być bardziej skłonnym do wypróbowania tego, co zasugerowałeś.

Świadomość trendów

Bycie modnym i bycie świadomym trendów to dwie różne rzeczy. Na przykład, jeśli chude dżinsy nagle przestaną być modne, musisz znać te informacje, zanim zaproponujesz klientowi zainwestowanie w pięć par.

Jednocześnie jednak, musisz wiedzieć, że twój klient lubi i nie lubi. Klient, który uwielbia chude dżinsy i nie dba o to, że są niemodne, może chcieć nosić tylko chude dżinsy, bez względu na to, jak bardzo są "na zewnątrz". Ale jeśli Twoja klientka powiedziała, że nie lubi chudych dżinsów i nigdy ich nie założy, to nie ma znaczenia, jak bardzo są one popularne.

Rozumienie typów ubioru i ciała

Istotnym elementem stylizacji jest zrozumienie tkanin, fasonów i sposobu działania odzieży w ogóle. Na przykład, jeśli Twoja klientka nie lubi krzepkich tkanin, powinnaś wiedzieć, aby trzymać się z dala od tkanin satynowych i jedwabnych.

A ty musisz wiedzieć, z jakimi rodzajami ubrań współpracują poszczególne rodzaje ciała. Na przykład, jeśli masz klienta z krótkim stażem, prawdopodobnie nie będziesz chciał mu sugerować spodni z wysokim stażem, bez względu na to, jak "w" wysokim stażu są spodnie.

Zorientowany na klienta .

Styliści muszą skupić się na swoich klientach. Ale nie oznacza to tylko zapewnienia im najlepszej możliwej obsługi. Dużą częścią bycia wirtualnym stylistą jest pomoc klientom w znalezieniu i zdefiniowaniu ich stylu. Oznacza to robienie tego, co jest właściwe i najlepsze dla klienta, pomimo tego, co jest modne lub gorące. A to oznacza nie narzucanie klientowi swoich osobistych gustów. Musisz posłuchać klienta i pozwolić mu poprowadzić proces stylizacji.

Kto zatrudnia wirtualnych stylistów?

Istnieje kilka miejsc, w których możesz pracować jako wirtualny stylista. Wiele z nich to niezależne firmy, które świadczą usługi stylizacyjne dla klientów. Firmy takie jak Stitch Fix i Allume są przykładami. Mogą one korzystać z prywatnych marek lub sugerować produkty od głównych detalistów. Niektóre domy towarowe, jak Neiman Marcus, oferują również wirtualną stylizację.

Nierzadko zdarza się, że styliści pracują dla siebie. Wielu stylistów pracuje zarówno jako styliści wirtualni, jak i indywidualni dla wielu klientów na całym świecie. Jednak niezależna praca oznacza, że będziesz musiał zbudować swoją sieć, aby pomóc w znalezieniu nowych klientów.

Jak zostać wirtualnym stylistą

W wielu przypadkach, aby zostać wirtualnym stylistą nie trzeba mieć ani wykształcenia, ani dużego doświadczenia. Głównym kryterium jest to, że kochasz modę i jesteś dobry w tym, co robisz.

Niemniej jednak, być może będziesz musiała udowodnić, że jesteś dobrą stylistką. I tu właśnie pojawia się Twój lookbook. Tak jak stworzyłaś lookbooki dla klientów, tak i Ty musisz stworzyć je dla siebie. Powinien on zawierać wiele różnych stylizacji, które stworzyłaś dla klientów i pokazywać, w jaki sposób spełniasz ich potrzeby, gusta i wymagania budżetowe.

Fashioniści cieszą się

Wirtualni styliści mają swobodę pracy w firmie lub jako niezależny freelancer. Wiele stanowisk pracy dla wirtualnych stylistów jest również elastycznych, co pozwala na pracę w dogodnych dla Ciebie godzinach, a w wielu przypadkach z dowolnego miejsca.

Zapoznaj się z naszymi ofertami pracy dla zdalnych wirtualnych stylistów i rozpocznij swoją karierę w modzie już dziś! Nie jesteś członkiem FlexJobs? Dołącz już dziś i uzyskaj pełny dostęp do naszych ofert pracy dla wirtualnych stylistów, a także do wszystkich innych informacji związanych z modą!

Kategorie: Praca,

Komentarze (0)